Zwroty i reklamacje
Reklamacje
Jeżeli zakupiony produkt ma wadÄ™ klient ma prawo zÅ‚ożyć reklamacjÄ™, w której okreÅ›li swojÄ… propozycjÄ™ jej rozwiÄ…zania tj. doprowadzenie produktu do stanu zgodnoÅ›ci z umowÄ….
ZgÅ‚oszenie reklamacji z tytuÅ‚u gwarancji przyjmuje Sprzedawca w nastÄ™pujÄ…cy sposób:
-
mailowo pod adresem poczty e-mail: reklamacje@boretti.pl
-
korespondencyjnie za poÅ›rednictwem listu poleconego wysÅ‚anego za zwrotnym potwierdzeniem odbioru na adres: ul. Kapelanka 12, Kraków 30-347
Niezbędnym elementem dla sprawnego przebiegu procesu reklamacyjnego są następujące informacje
-
numer i datÄ™ oryginalnego zamówienia
-
wskazanie produktu z zamówienia którego dotyczy reklamacja
-
opis przyczyny reklamacji
-
dokumentację zdjęciową
-
proponowanÄ… formÄ™ rozwiÄ…zania reklamacji
-
dane kontaktowe
W przypadku niedostarczenia wystarczającej dokumentacji reklamacja może zostać odrzucona.
Wszelkie informacje dotyczÄ…ce gwarancji i reklamacji można również otrzymać pod numerem telefonu +48 571 082 823.
O przyjęciu reklamacji dotyczącej gwarancji albo też o uznaniu jej za nieuzasadnioną, Gwarant powiadomi Klienta w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia reklamacji udzielając odpowiedzi w formie pisemnej, telefonicznej lub drogą e-mail.
Warunki gwarancji – 25 LAT okres gwarancyjny
-
Termin gwarancji wynosi 25 lat liczone od daty zakupu mebli przez Klienta.
-
Warunkiem świadczenia usług gwarancyjnych jest przedłożenie przez Klienta ważnej karty gwarancyjnej wraz z dowodem zakupu.
-
Ochrona gwarancyjna obowiÄ…zuje na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej.
-
Gwarant nie odpowiada za uszkodzenia produktu będące następstwem działań Klienta, nawet jeśli były używane zgodnie z przeznaczeniem i w odpowiednich warunkach.
-
PodstawÄ… rozpatrzenia reklamacji dotyczÄ…cej gwarancji jest posiadanie przez Klienta dokumentu zakupu mebli wraz z podpisanÄ… kartÄ… gwarancyjnÄ…, w której Klient akceptuje warunki gwarancji.
-
Kupujący zgłasza reklamację dotyczącą gwarancji w formie pisemnej (listem lub mailem), a ocenę jej zasadności przeprowadza Gwarant.
-
Jeśli charakter wady nie wymaga jej usuwania w warunkach fabrycznych, naprawę gwarancyjną wykonuje się u Klienta.
-
W przypadku gdy reklamowana wada jest nieusuwalna, lub jej usunięcie obniża wartość mebla lub jego estetykę, pozytywne rozpatrzenie reklamacji może nastąpić za zgodą klienta poprzez obniżenie ceny mebla.
-
W pozostałych przypadkach reklamacja może zostać rozwiązana poprzez wymianę mebla na nowy.
-
O sposobie załatwienia reklamacji decyduje Gwarant.
-
Klient zobowiÄ…zany jest do doÅ‚ożenia należytej starannoÅ›ci we wspóÅ‚dziaÅ‚aniu z Gwarantem w trakcie caÅ‚ego, ewentualnego procesu reklamacyjnego.
-
Gwarant nie ma obowiÄ…zku dostarczenia Klientowi mebla zamiennego na czas naprawy.
-
Koszty wynikajÄ…ce ze zgÅ‚oszenia nie zasadnych roszczeÅ„ dotyczÄ…cych gwarancji, w tym w szczególnoÅ›ci koszt dojazdu, obciążajÄ… Klienta.
Gwarancja nie obejmuje:
-
W meblach nie wymagajÄ…cych montażu, wad, uszkodzeÅ„ i braków iloÅ›ciowych elementów i akcesoriów;
-
Uszkodzeń powstałych po sprzedaży i dostarczeniu oraz montażu produktu u Klienta przez dedykowaną firmę wynikłych ze zdarzeń losowych;
-
Uszkodzeń będących następstwem niezgodnego z zasadami użytkowania, przechowywania i/lub niewłaściwej konserwacji mebli;
-
UszkodzeÅ„ wynikÅ‚ych z prób naprawy lub przeróbki mebli wykonanej na zlecenie Klienta lub bezpoÅ›rednio przez Klienta;
-
PÄ™knięć, uszczerbieÅ„ czy innych uszkodzeÅ„ mechanicznych szklanych/kruchych elementów mebli stwierdzonych po pokwitowaniu odbioru mebli od Sprzedawcy;
-
Zmian w powierzchniach mebli będące wynikiem naturalnego ich zużycia;
-
Zmian w strukturze tkaniny na powierzchni (mechacenie się, kulkowanie itp.) będące wynikiem naturalnego jej zużywania;
-
Drewno jest materiaÅ‚em naturalnym, a produkty z niego wykonane cechuje niejednolitość. Jako produkt natury, materiaÅ‚ ten może posiadać miejscowe skazy, sÄ™ki i ubytki, co uwarunkowane jest czynnikami Å›rodowiskowymi wystÄ™pujÄ…cymi w miejscu jego wyrastania. DziÄ™ki temu każdy mebel jest wyjÄ…tkowy i niepowtarzalny. Struktura drewna jest zawsze zróżnicowana, z tego wzglÄ™du naturalne różnice w kolorze i uksztaÅ‚towaniu sÅ‚ojów, jak również przebarwienia na elementach masywnych sÄ… cechami typowymi dla drewna, dlatego cechy takie nie podlegajÄ… gwarancji;
-
Uszkodzeń powstałych na skutek celowego działania Klienta noszących znamiona niszczenia lub celowej dewastacji;
-
Poszczególnych elementów mebli takich jak: Å›ruby, wkrÄ™ty, łączniki, odbojniki i amortyzatory, prowadnice, zawiasy, zaÅ›lepki, spieki, nakrÄ™tki, nakÅ‚adki, uchwyty, nóżki, oraz w przypadku blatów ich spodnia powierzchnia.
Zasady użytkowania i konserwacji mebli:
-
Meble należy użytkować zgodnie z ich konstrukcją i przeznaczeniem.
-
Meble należy ustawić na wypoziomowanej powierzchni.
-
Meble należy użytkować w pomieszczeniach zamkniÄ™tych, suchych i zabezpieczonych przed szkodliwymi wpÅ‚ywami czynników mogÄ…cych spowodować trwaÅ‚e ich uszkodzenie. Mebli nie należy wystawiać na bezpoÅ›rednie dziaÅ‚anie promieni sÅ‚onecznych. Warunki klimatyczne dla użytkowania mebli sÄ… nastÄ™pujÄ…ce:
-
wilgotność względna powietrza 40-70 %
-
temperatura 15-30 C.
-
Mebli nie należy ustawiać w odlegÅ‚oÅ›ci mniejszej niż 0,5 m od czynnych źródeÅ‚ ciepÅ‚a (grzejniki, piece).
-
Polakierowane powierzchnie mebli należy chronić przed zarysowaniem i obiciem.
-
W przypadku zastosowania w meblach oÅ›wietlenia, żarówek nie należy dotykać bezpoÅ›rednio rÄ™kÄ….
-
Powierzchnie mebli należy czyścić miękkimi tkaninami na sucho, a do konserwacji należy stosować przeznaczone do tego celu preparaty.
Zwrot towaru
Zgodnie z ustawÄ… o Prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 poz. 827) prawo odstÄ…pienia od umowy jest wyłączone w przypadkach w niej wskazanych m.in. w sytuacji, gdy przedmiotem zamówienia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana na specjalne zamówienie lub sÅ‚użąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
​
Produkty marki BORETTI sÄ… produkowane na indywidualne zamówienie i nie podlegajÄ… zwrotom.