top of page

Zwroty i reklamacje

Reklamacje

Jeżeli zakupiony produkt ma wadÄ™ klient ma prawo zÅ‚ożyć reklamacjÄ™, w której okreÅ›li swojÄ… propozycjÄ™ jej rozwiÄ…zania tj. doprowadzenie produktu do stanu zgodnoÅ›ci z umowÄ….

ZgÅ‚oszenie reklamacji z tytuÅ‚u gwarancji przyjmuje Sprzedawca w nastÄ™pujÄ…cy sposób:

  • mailowo pod adresem poczty e-mail: reklamacje@boretti.pl

  • korespondencyjnie za poÅ›rednictwem listu poleconego wysÅ‚anego za zwrotnym potwierdzeniem odbioru na adres: ul. Kapelanka 12, Kraków 30-347

Niezbędnym elementem dla sprawnego przebiegu procesu reklamacyjnego są następujące informacje

  • numer i datÄ™ oryginalnego zamówienia

  • wskazanie produktu z zamówienia którego dotyczy reklamacja

  • opis przyczyny reklamacji

  • dokumentacjÄ™ zdjÄ™ciowÄ…

  • proponowanÄ… formÄ™ rozwiÄ…zania reklamacji

  • dane kontaktowe

W przypadku niedostarczenia wystarczajÄ…cej dokumentacji reklamacja może zostać odrzucona. 

Wszelkie informacje dotyczÄ…ce gwarancji i reklamacji można również otrzymać pod numerem telefonu +48 571 082 823.

O przyjęciu reklamacji dotyczącej gwarancji albo też o uznaniu jej za nieuzasadnioną, Gwarant powiadomi Klienta w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia reklamacji udzielając odpowiedzi w formie pisemnej, telefonicznej lub drogą e-mail.

Warunki gwarancji – 25 LAT okres gwarancyjny

  1. Termin gwarancji wynosi 25 lat liczone od daty zakupu mebli przez Klienta.

  2. Warunkiem świadczenia usług gwarancyjnych jest przedłożenie przez Klienta ważnej karty gwarancyjnej wraz z dowodem zakupu.

  3. Ochrona gwarancyjna obowiÄ…zuje na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej. 

  4. Gwarant nie odpowiada za uszkodzenia produktu będące następstwem działań Klienta, nawet jeśli były używane zgodnie z przeznaczeniem i w odpowiednich warunkach.

  5. PodstawÄ… rozpatrzenia reklamacji dotyczÄ…cej gwarancji jest posiadanie przez Klienta dokumentu zakupu mebli wraz z podpisanÄ… kartÄ… gwarancyjnÄ…, w której Klient akceptuje warunki gwarancji.

  6. Kupujący zgłasza reklamację dotyczącą gwarancji w formie pisemnej (listem lub mailem), a ocenę jej zasadności przeprowadza Gwarant.

  7. Jeśli charakter wady nie wymaga jej usuwania w warunkach fabrycznych, naprawę gwarancyjną wykonuje się u Klienta.

  8. W przypadku gdy reklamowana wada jest nieusuwalna, lub jej usunięcie obniża wartość mebla lub jego estetykę, pozytywne rozpatrzenie reklamacji może nastąpić za zgodą klienta poprzez obniżenie ceny mebla.

  9. W pozostałych przypadkach reklamacja może zostać rozwiązana poprzez wymianę mebla na nowy.

  10. O sposobie zaÅ‚atwienia reklamacji decyduje Gwarant. 

  11. Klient zobowiÄ…zany jest do doÅ‚ożenia należytej starannoÅ›ci we wspóÅ‚dziaÅ‚aniu z Gwarantem w trakcie caÅ‚ego, ewentualnego procesu reklamacyjnego.

  12. Gwarant nie ma obowiÄ…zku dostarczenia Klientowi mebla zamiennego na czas naprawy.

  13. Koszty wynikajÄ…ce ze zgÅ‚oszenia nie zasadnych roszczeÅ„ dotyczÄ…cych gwarancji, w tym w szczególnoÅ›ci koszt dojazdu, obciążajÄ… Klienta.

Gwarancja nie obejmuje:

  1. W meblach nie wymagajÄ…cych montażu, wad, uszkodzeÅ„ i braków iloÅ›ciowych elementów i akcesoriów;

  2. Uszkodzeń powstałych po sprzedaży i dostarczeniu oraz montażu produktu u Klienta przez dedykowaną firmę wynikłych ze zdarzeń losowych;

  3. Uszkodzeń będących następstwem niezgodnego z zasadami użytkowania, przechowywania i/lub niewłaściwej konserwacji mebli;

  4. UszkodzeÅ„ wynikÅ‚ych z prób naprawy lub przeróbki mebli wykonanej na zlecenie Klienta lub bezpoÅ›rednio przez Klienta;

  5. PÄ™knięć, uszczerbieÅ„ czy innych uszkodzeÅ„ mechanicznych szklanych/kruchych elementów mebli stwierdzonych po pokwitowaniu odbioru mebli od Sprzedawcy;

  6. Zmian w powierzchniach mebli będące wynikiem naturalnego ich zużycia;

  7. Zmian w strukturze tkaniny na powierzchni (mechacenie się, kulkowanie itp.) będące wynikiem naturalnego jej zużywania;

  8. Drewno jest materiaÅ‚em naturalnym, a produkty z niego wykonane cechuje niejednolitość. Jako produkt natury, materiaÅ‚ ten może posiadać miejscowe skazy, sÄ™ki i ubytki, co uwarunkowane jest czynnikami Å›rodowiskowymi wystÄ™pujÄ…cymi w miejscu jego wyrastania. DziÄ™ki temu każdy mebel jest wyjÄ…tkowy i niepowtarzalny. Struktura drewna jest zawsze zróżnicowana, z tego wzglÄ™du naturalne różnice w kolorze i uksztaÅ‚towaniu sÅ‚ojów, jak również przebarwienia na elementach masywnych sÄ… cechami typowymi dla drewna, dlatego cechy takie nie podlegajÄ… gwarancji;        

  9. Uszkodzeń powstałych na skutek celowego działania Klienta noszących znamiona niszczenia lub celowej dewastacji;

  10. Poszczególnych elementów mebli takich jak: Å›ruby, wkrÄ™ty, łączniki, odbojniki i amortyzatory, prowadnice, zawiasy, zaÅ›lepki, spieki, nakrÄ™tki, nakÅ‚adki, uchwyty, nóżki, oraz w przypadku blatów ich spodnia powierzchnia.

Zasady użytkowania i konserwacji mebli:

  1. Meble należy użytkować zgodnie z ich konstrukcjÄ… i przeznaczeniem.         

  2. Meble należy ustawić na wypoziomowanej powierzchni.         

  3. Meble należy użytkować w pomieszczeniach zamkniÄ™tych, suchych i zabezpieczonych przed szkodliwymi wpÅ‚ywami czynników mogÄ…cych spowodować trwaÅ‚e ich uszkodzenie. Mebli nie należy wystawiać na bezpoÅ›rednie dziaÅ‚anie promieni sÅ‚onecznych. Warunki klimatyczne dla użytkowania mebli sÄ… nastÄ™pujÄ…ce: 

  4. wilgotność względna powietrza 40-70 %

  5. temperatura 15-30 C.        

  6. Mebli nie należy ustawiać w odlegÅ‚oÅ›ci mniejszej niż 0,5 m od czynnych źródeÅ‚ ciepÅ‚a (grzejniki, piece).        

  7. Polakierowane powierzchnie mebli należy chronić przed zarysowaniem i obiciem.        

  8. W przypadku zastosowania w meblach oÅ›wietlenia, żarówek nie należy dotykać bezpoÅ›rednio rÄ™kÄ….        

  9. Powierzchnie mebli należy czyścić miękkimi tkaninami na sucho, a do konserwacji należy stosować przeznaczone do tego celu preparaty.

Zwrot towaru

Zgodnie z ustawÄ… o Prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 poz. 827) prawo odstÄ…pienia od umowy jest wyłączone w przypadkach w niej wskazanych m.in. w sytuacji, gdy przedmiotem zamówienia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana na specjalne zamówienie lub sÅ‚użąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.

​

Produkty marki BORETTI sÄ… produkowane na indywidualne zamówienie i nie podlegajÄ… zwrotom.

bottom of page